Overslaan en naar de inhoud gaan

Vogue fashion and more, meer dan kleding alleen

Door op vrijdag, 13 januari, 2017 - 06:00

IMG_4261.jpg

“Wij hebben een leuke betaalbare modieuze dames collectie ...
zowel voor een feestje als ook voor je stoere spijkerbroek kun je bij ons terecht!  
WELKOM l”

Deze kreet staat op de Facebookpagina van 'Vogue fasion and more' dat gelegen is aan de Kerkstraat 70.

Ongeveer 10/12 jaar geleden begon Wilma Jager met haar winkel. Ze is 25 jaar ondernemer en ze had 6 winkels in noord Nederland. Ze wilde minder werken en besloot 1 winkel over te houden.

IMG_4252.jpg

Geplaagd door lichamelijke klachten besloot ze de winkel in Veendam in 2014 te verkopen. Ze bleef op de achtergrond actief betrokken bij de winkel. De nieuwe eigenaren hadden andere ideeën over de verkoop van kleding en dit was te merken aan het klantenaantal. Vaste klanten kwamen niet vaak meer langs. Dit vond Wilma jammer en het begon te kriebelen om zelf de touwtjes weer in handen te nemen. Vorig jaar in november is dit ook gebeurd. Nu onder een andere naam: 'Vogue fashion and more'.

Waarom 'fashion and more' zou je je af kunnen vragen. "Klanten moeten het gevoel hebben dat ze altijd bij Vogue terecht kunnen. Of het nu om advies gaat over mode, even rond snuffelen of gezellig een praatje maken of zelfs je hart te luchten. Ik wil onderscheidend zijn. Net iets meer bieden dan de standaard kledingwinkels. De koffie en thee staat klaar!"

IMG_4254.jpg

Klanten hebben ook de mogelijkheid om in het klantenbestand opgenomen te worden. Ze blijven op deze manier op de hoogte van acties e.d. middels een e-mail.

Door de tijd waarin we leven, is Wilma een andere weg in geslagen rondom de gang van zaken van haar winkel. Er zijn winkels die 1 keer per seizoen inkopen doen. Deze kleding hangt dan het hele seizoen in de winkel. Wilma gaat regelmatig op inkoop, vaak 1 keer per week, zodat ze steeds weer een ander assortiment heeft en de vrouw tussen 18 – 88 jaar iets te bieden heeft. 'Hierdoor blijft het werk leuk en heb ik steeds weer een ander aanbod voor de vrouw van tegenwoordig. Ik werk als freelance agente 1 á 2 dagen per week voor andere firma's en daardoor blijf ik op de hoogte van nieuwe trends.' Wilma heeft verschillende merken kleding in de winkel hangen. Ze wil niet aan 1 merk verbonden zijn.

IMG_4258.jpg

De tijd heeft nog meer veranderingen met zich mee gebracht. De winkel was in het verleden groter maar er is een wand geplaatst waardoor de oppervlakte van het pand kleiner is geworden. 'Ik wilde terug naar de sfeer van een boetiek. Een kleinere winkel geeft meer sfeer en is een stuk knusser.'

Facebook heeft steeds meer impact gekregen wat erg belangrijk is voor haar doelgroep. “Ik denk dat fysieke winkels zullen blijven. E-shops zijn makkelijk maar kleding kopen is emotie en het is leuk om ze nu en dan aanspraak te hebben.”

IMG_4259.jpg

Er is in de loop der jaren veel veranderd in de Kerkstraat. Veel winkels zijn verdwenen. De JUMBO is vertrokken naar De Reede. De supermarkt die er nu gevestigd is, de Poeiz, heeft de ingang aan de andere kant van het pand gemaakt. Dat mist Wilma. Er komen niet snel meer vrouwen langs die boodschappen moeten doen. Ze zien de leuke vesten, truien en broeken niet meer buiten op het rek hangen. Dat is een nadeel maar Wilma is weer helemaal terug en de klanten weten haar weer te vinden. 'We hebben je gemist!' hoort ze wel eens en dat is alleen maar een heel goed teken!

IMG_4267.jpg