Afbeelding van Stefan Schweihofer
Afgelopen week maakte de Volkskredietbank Noord-Oost Groningen (VKB) de resultaten van haar periodieke klanttevredenheidsonderzoek bekend. Daaruit blijkt dat klanten van deze sociale bank de dienstverlening opnieuw een hoge waardering toekennen met een gemiddelde van 8,3.
In het onderzoek worden niet alleen de verschillende productgroepen zoals intake, budgetbeheer, beschermingsbewind en schuldregeling zeer goed beoordeeld maar ook de wijze waarop de VKB met haar klanten omgaat. Eenvoud en duidelijkheid in de dienstverlening worden met name positief genoemd maar ook vertrouwen en respect in de relatie. Regio Manager Sander Matthezing wijst op de hoge respons van meer dan 25%. “Een dergelijke percentage zegt niet alleen iets over de representativiteit van het onderzoek maar vooral ook over de relatie die wij hebben met onze klanten”.
De kersverse directeur van de VKB, Marc Winters, is verheugd met de uitkomsten. “De grootste uitdaging in de schuldhulpverlening is om inwoners zo vroeg mogelijk aan tafel te krijgen. Deze goede beoordeling van onze bestaande klanten, helpt om de drempel voor anderen te verlagen. De VKB helpt iedereen met problematische schulden op een respectvolle, betrouwbare en goede manier. Dat wordt hiermee onafhankelijk bevestigd”.
De VKB is een sociale bank zonder winstoogmerk en biedt namens de gemeenten Eemsdelta, Oldambt, Veendam, Pekela en Het Hogeland schuldhulpverlening aan inwoners met financiële problemen. Doel is om samen deze problemen aan te pakken en te werken aan zelfredzaamheid.