Overslaan en naar de inhoud gaan

Groenmarkt in Rosarium Winschoten afgelast vanwege hitte en onweer

Door Hoofdredactie op zaterdag, 27 juni, 2026 - 09:54

De jaarlijkse Groenmarkt in het Rosarium in Winschoten gaat zondag 28 juni niet door. De gemeente Oldambt heeft het evenement afgelast vanwege de voorspelde hitte en onweersbuien.

Volgens de gemeente kan de veiligheid van bezoekers en standhouders onder deze omstandigheden niet worden gegarandeerd. Wethouder Tim van Bostelen noemt de beslissing vervelend voor alle betrokkenen, maar benadrukt dat veiligheid voorop staat. Hij spreekt de hoop uit dat iedereen begrip heeft voor het besluit.

De Groenmarkt zou plaatsvinden in het Rosarium in Winschoten en trekt jaarlijks veel bezoekers. Door de verwachte weersomstandigheden is gekozen voor afgelasting.