Nieuws

Gemeente Veendam is aangesloten
op de Berichtenbox van MijnOverheid



Gemeentehuis_20160805_213555_001B.jpg

De gemeente Veendam is aangesloten op de Berichtenbox van MijnOverheid. Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor u post van de overheid digitaal kunt ontvangen.

Sinds 2017 is de gemeente Veendam gestart met het versturen van digitale post via de Berichtenbox van MijnOverheid. De aanslagbiljetten worden vanaf 2017 voortaan digitaal verzonden via de berichtenbox naar inwoners die zich hebben aangemeld bij MijnOverheid.

Wat is de Berichtenbox van MijnOverheid?
De Berichtenbox van MijnOverheid is uw persoonlijke digitale  brievenbus, waarin u de post van de overheid digitaal kan ontvangen. De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. U logt gemakkelijk in met uw DigiD. U kunt ook een e-mailadres opgeven bij uw account op MijnOverheid, dan ontvangt u automatisch een mail wanneer post voor u klaar staat.

Aanslagbiljetten digitaal vanaf 2017
Vanaf 2017 is de gemeente Veendam gestart met het sturen van de aanslag gemeentelijke belastingen via de Berichtenbox van MijnOverheid naar inwoners die zijn aangemeld bij MijnOverheid. U ontvangt het aanslagbiljet voortaan digitaal in uw Berichtenbox wanneer u dit in uw account heeft aangegeven. Alleen het aanslagbiljet wordt digitaal verstuurd. Eventuele betalingsherinneringen ontvangt u per post.

Bent u al aangemeld bij MijnOverheid?
Bent u al aangemeld bij MijnOverheid en heeft u aangegeven dat u digitaal post van de gemeente Veendam wilt ontvangen? Dan ontvangt u voortaan de aanslag gemeentelijke belastingen digitaal in uw Berichtenbox. Wanneer u zich voor 10 januari 2018 aanmeldt, dan ontvangt u de aanslag van 2018 digitaal. Doet u dat na 10 januari 2018, dan kan het zijn dat we de bestanden al verwerkt hebben en u de aanslag van 2018 per post ontvangt.

Bent u nog niet aangemeld bij MijnOverheid?
Wanneer u nog niet bent aangemeld bij MijnOverheid, dan verandert er niets voor u. U ontvangt het aanslagbiljet gewoon per post. 

Hoe weet u wanneer uw aanslagbiljet in de Berichtenbox staat?
Wanneer u bent aangemeld bij MijnOverheid en uw e-mailadres hierbij heeft opgegeven, ontvangt u automatisch een e-mail wanneer uw digitale aanslag klaar staat in uw Berichtenbox. Heeft u nog geen e-mailadres opgegeven op MijnOverheid? Dan kunt u dit alsnog instellen op uw account van MijnOverheid.

Omdat de gemeente in 2017 voor het eerst gaat starten met het digitaal verzenden van de aanslagbiljetten, ontvangt u bij het verzenden van de aanslagen in 2017 ook eenmalig een herinneringsbrief per post. Met deze brief wordt u erop geattendeerd dat uw aanslagbiljet voortaan digitaal beschikbaar is in uw eigen Berichtenbox.

Hoe kunt u zich aanmelden bij MijnOverheid?
Bent u nog niet aangemeld bij MijnOverheid, maar wilt u wel gebruik maken van de Berichtenbox? Dan kunt u uw account op MijnOverheid in vier stappen activeren. U heeft hier alleen een DigiD voor nodig. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan op: www.digid.nl/aanvragen. Nadat uw account is geactiveerd kunt u direct gebruik maken van de Berichtenbox.