Drie regionaal bekende DJ’s die gedurende drie dagen en twee nachten non-stop live radio maken. Dat is Tafelhuis Winschoten, een mix van het Glazen Huis en Top2000 Café in cultuurhuis De Klinker in Winschoten. Van 16 tot en met 18 december wordt zo geld ingezameld voor een bijzonder goed doel: Het Vergeten Kind.
Het wordt drie dagen feest in en om De Klinker met vele activiteiten en optredens. Het glazen huis is het kloppend hart van de festiviteiten. Hier maken de regionaal bekende radio-DJ’s Bert Looden en Martin Franken van Radio Westerwolde en Richard Pathuis van SimoneFM drie dagen en twee nachten een onafgebroken radio-uitzending. Deze is te horen op RTV LOGO. Iedereen mag zich bij het Tafelhuis melden om te doneren, pay-for-play plaatjes aan te vragen en te genieten van de muziek en de vele activiteiten rond het Tafelhuis.
Het Vergeten Kind
Alle kinderen verdienen een eerlijke start in het leven. Daarom zet stichting Het Vergeten Kind zich in voor kinderen in Nederland die hun leven beginnen met een ‘valse start’. Deze kinderen zijn mishandeld, misbruikt, verwaarloosd, verstoten en gevlucht. “Zo’n 38.000 kinderen in Nederland groeien op in opvanglocaties. En nog veel meer kinderen krijgen vele te weinig speelmogelijkheden en traumabegeleiding”, weet Lennart van der Zwan van de Tafelhuis-organisatie. “Het raakt mij persoonlijk in de ziel als ik kinderen zie hun leven op deze manier moeten beginnen. Zij krijgen geen kansen en daar kunnen ze helemaal niks aan doen. Deze kinderen verdienen meer en daarvoor zet Het Vergeten Kind zich in.”
Ronde Tafel 41
Drijvende kracht achter het Tafelhuis is Ronde Tafel 41 (RT41) Winschoten, ook wel Nederlandse Tafelronde 41 Oldambt. RT41 is een serviceclub voor mannen van 21 tot 40 jaar. De club bevordert onderlinge vriendschappen, zet aan tot delen van kennis, ervaringen en meningen en zet zich in voor maatschappelijke doelen. Dit gebeurt tijdens twee Tafelavonden per maand. RT41 is aangesloten bij de wereldwijde organisatie Round Table, met de internationale slogan Adapt, Adopt & Improve.