CERTIFICAAT - Op 5 september 2013 ontving Oldenburger|Fritom uit handen van Henk Jan Schmaal, loco burgemeester en wethouder in Veendam, het Certificaat van Goedkeuring met betrekking tot de MVO Prestatieladder. De logistiek dienstverlener uit Veendam werd in 2012 uitgeroepen tot VTL leerbedrijf van het jaar.
De belangrijkste reden om MVO te laten certificeren is dat logistiek dienstverlener Oldenburger|Fritom een duurzame bedrijfsvoering als onderdeel ziet van haar strategie op lange termijn. Oldenburger|Fritom geeft Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) een hoge prioriteit. Daarom stelt zij strenge milieu-eisen aan haar organisatie en laat zich hier, sinds het behalen van het ISO 14001 certificaat eind 2012, ook jaarlijks op toetsen.
Door MVO te integreren in alle bedrijfsprocessen gaat niet alleen de hele organisatie innovatiever en creatiever om met al haar beslissingen, oplossingen en investeringen e.d., maar dit leidt tevens tot een kostenreductie en een organisatie met een veilig en prettig werkklimaat. Met het certificaat laat Oldenburger|Fritom zien dat zij als organisatie serieus werk maakt van MVO.
Dat stopt overigens niet wanneer het certificaat eenmaal binnen is. Oldenburger|Fritom hanteert het systeem van continuous improvement, het structureel optimaliseren en verbeteren van haar bedrijfsprocessen, met als resultaat een betere dienstverlening aan haar relaties. MVO, en dus ook het milieu, vormt hier een vast strategisch onderdeel van.
Eind 2013 zal Oldenburger|Fritom haar MVO jaarverslag publiceren op haar website, waarbij zij ook voor 2014 weer uitdagende doelstellingen zal formuleren. Waardoor zij zich voortdurend blijft ontwikkelen.
Slechts enkele logistieke dienstverleners hebben MVO geïntegreerd in hun totale bedrijfsvoering. In Noord Nederland is Oldenburger|Fritom de eerst logistieke dienstverlener met het certificaat MVO Prestatieladder. Het certificaat is toegekend door de onafhankelijke certificerende instelling, Bureau Veritas.
Oldenburger|Fritom neemt haar verantwoordelijkheid en onderneemt met in achtneming van People, Planet en Profit.
Oldenburger|Fritom beschikt over 96 jaar ervaring in logistieke dienstverlening met de beste logistieke oplossing voor de klant als specialisme. Door transport, forwarding (weg, spoor, water, lucht), warehousing en logistic solutions.
Bij Oldenburger|Fritom zijn 80 werknemers direct en 80 indirect werkzaam en er wordt dit jaar met een begroting van 25 Miljoen gewerkt. Oldenburger Fritom is gedurende 2008-2013 met 30% in omzet gegroeid met een positief operationeel resultaat.
Het klantenbestand bestaat o.a. uit Honeywell, American Air Filter(AAF) en Avebe. De hoofdvestiging bevindt zich in Veendam en beschikt over een warehouse van 30.000 m².
Daarnaast heeft zij distributiecentra in Tatabanya (Hongarije) en in Grassobbio (Italië).
Oldenburger|Fritom is onderdeel van de Fritom Logistic Solutions Group en behoort tot de Top 20 van logistiek dienstverleners in Nederland.